Neljä askelta läsnäoloon

Mindfulness, läsnäolo, on tällä hetkellä kova juttu niin psykologian tutkimuksessa kuin yrityskentälläkin. Kohkaamme aivan liikaa katse kohti tulevaa tai menneitä muistellen. Samalla nykyhetki jää huomaamatta.

Hetkessä olemista on kuitenkin mahdollista harjoittaa monin eri tavoin. Tässä loistavan SuperBetter-ohjelman esittelemä tapa pysähtyä nauttimaan hetkestä:

1. Vedä syvään henkeä niin, että tunnet rintakehäsi pullistuvan.
2. Kiinnitä huomiota johonkin fyysiseen tuntemukseen kehossasi.
3. Kuuntele tarkkaan ympärilläsi olevia ääniä.
4. Etsi näköetäisyydeltä jotain sellaista, jota et ole koskaan aikaisemmin huomannut.

2 thoughts on “Neljä askelta läsnäoloon

  1. SuperBetter on tosiaankin yritysten superpettereille, eli egon ns. nyt-hetkeen opastava. Mielenrauhan tilassa oleva nyt-hetki on pyrkimyksestä vapaa.

  2. Päivitysilmoitus: Stressi on mielikuvituksen tuotetta « Ajattelun ammattilainen

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s